9 Nisan 2009

Toprak


Toprak nedense çok çekici ve sırlı gelir bana,mayamızın toprak oluşundanmıdır,yoksa güzelliklerin kaynağı olduğundanmıdır çözmüş değilim,kimbilir gidiş istikametim ona olduğundan dolayımıdır.

Üstüne gezindiğimiz,binbir türlü gıdası ile gıdalandığımız,kimselere emanet edemediğimiz hazinelerimizi sakladığımız,en önemlisi en sevdiklerimizi emanetci olarak emanet ettiğimiz toprak.

Bilmiyorum sizlerinde varmıdır toprak özlemi,toprak üstünde yaşarken toprak özlemi çekmek,toprak heryerde topraktır ama,özlem içinde olduğum topraklar farklıdır,özeldir bağrında sakladıklarından yada şahit olduklarından dolayı,hasret olduğum doyasıya koklamak istediğim,yüzüme gözüme sürmek istediğim toprakların başında O güzeller güzeli efendimin kabri şerifinin toprağı gelirde,öyle bir imkan söz konusu olmadığından dolayı imkansız gibi gözükmekte,lutuf olarak gösterirse koklatırsa manada yüce yaradanım ne ala,her gece yatarım ölümün yarısı olan uykuya o niyetle.

Nasip etti götürdü yüce yaradan o güzel beldeye bu fakiri,asıl niyet hac farizası olsada,özlemim cennet-ül bakide isyankarlığıma,günahkarlığıma bakmadan,isyankar ve günahkar ruhumu ve bedenimi bırakmaktı,ama olmadı,ya zamanı değildi yada layık görmediler o cennet bahçesindeki toprağa,güzeller güzeline komşu olmama,yinede ümitlerim tükenmiş değil,cahilliğimin verdiği cesaret ve yüzsüzlükle bekliyorum emri manevi bir daveti.

Diğer toprak özlemlerimden biride kerbela toprağı olmuştur,ne hayaler kurmuştum halbuki, o kerbela toprağına yüzümü gözümü süreceğim diye,o ırakdaki olumsuzluklar yokmuki engel oldu karayolundan gitmeye,çok isterdim görmeyi koklamayı,avuntusu eskiden gidenlerin getirdikleri kerbela taşları oldu koklamaya,nazar etmeye.

Aslında Geliboluyu anlatmaktı yazının başındaki amacım,Geliboludan,Gelibolu toprağından dem vurmaktı ukalacasına,ama duygularım karıştı,harfleri dağıttı,cümleler farklılaştı,gidişatın seyrine bıraktım kendimi,demekki böyle gerekiyormuş diye,fenada olmadı bu karmaşa bir yön gösterdi bundan sonraki yazıya,Mekke,Medine ve Gelibolu üstüne kelam eyleyeceğiz inşallah nasip olursa.
Allah Cc Rahmeti,Bereketi ve İhsanı sizlerin üzerine olsun.

2 yorum:

Neye niyet neye kısmet derler ya,öyle olmuş Serdar Bey:)Güzel de olmuş...Mekke-Medine-Kerbela çocukluğumda kaldı...Ama Gelibolu yenilerde...Yazınızı bekliyorum...Kim bilir neler hatırlayıp,paylaşacğız hep birlikte...
ve toprak deyince aklıma toprak handa mahşere kadar kalan hancı geldi aklıma;)
Toprak tek sadık yarimiz belki de...
bıkmadan bizi bekleyen belki...
ne olursan ol bana gelecekisn diyen...
Saygılarımla...

her toprak bir degil,illa bir bicimde bir toprak parcasinda hayatimizi sürdürüyoruz ama dogup büyüdügün,kök saldigin topraklara hasret kalmakta cok aci...sanki o topraklar yagmur yagdiginda farkli kokar,o toprakta yetisen meyve ve sebzeler bir baskadir,özelliklede öldükten sonra o toprakta uzanmak istersin...

mekke medine ve kerbela görülmesi yasanilmasi ve ölüme onunla gidilesi topraklar...


yaziniz cok hos ,bana su ilkbahari yasadigimiz günlerde topragimin kokusunu,sicakligini hatirlatti.

Allah razi olsun...

diger yazinizida merakla bekliyorum...



SILA

Yorum Gönder